Zina Hall

Born 1964, Shreveport, Louisiana
Has practiced at Creative Growth since 2006

Born in Shreveport, Louisiana in 1964, Zina Hall came to Creative Growth in 2006. Already an adept quilter, she quickly translated those skills into her embroidery practice. Hall’s work often acts as a tool for memorializing and immortalizing those that are close to her. Portraits of her parents, husband, and even herself as a child, celebrate the intimacy and eternal love of family and cherished moments in time. Hall also creates embroidered interpretations of her favorite TV shows such as The Golden Girls and Sanford and Son, as well as musical icons like Aretha Franklin, Diana Ross, and Barry White. 

Hall works from photographs by either tracing the subject’s contours and details onto fabric with a sharpie while keeping the photo next to her for reference, or sewing through the photo itself on the fabric. The economy of means in her selective palette and tight stitch work delivers the drama and significance of a grand tapestry while capturing essential details of her beloved figures. While choosing to create single pieces most of the time, Hall will occasionally revisit her quilting skills and stitch several pieces together for large wall hangings.

Nació en Shreveport, Luisiana en 1964, Zina Hall llegó a Creative Growth en el 2006. Como ya era una experta en bordar, rápidamente tradujo esas habilidades en su práctica de bordado. El trabajo de Hall a menudo actúa como una herramienta para recordar e inmortalizar a aquellos que están cerca de ella. Los retratos de sus padres, esposo e incluso de ella misma cuando era niña, celebran la intimidad y el amor eterno de la familia y los momentos preciados en el tiempo. Hall también crea interpretaciones bordadas de sus programas de televisión favoritos, como The Golden Girls y Sanford and Hijo, así como íconos musicales como Aretha Franklin, Diana Ross y Barry White.

Hall trabaja desde de fotografías, ya sea trazando los contornos y los detalles del sujeto en la tela con un rotulador mientras mantiene la foto junto a ella como referencia, o cosiendo la foto misma en la tela. La economía de medios en su paleta selectiva y su trabajo de puntada apretada brindan el dramatismo y el significado de un gran tapiz mientras capturan los detalles esenciales de sus queridas figuras. Mientras elige crear piezas individuales la mayor parte del tiempo, Hall ocasionalmente revisa sus habilidades de bordado y une varias piezas para grandes tapices.

PRESS

2021
Artsy

2020
The New Yorker

SELECTED EXHIBITIONS

2021
Zina Hall Viewing Room, online exhibition, Creative Growth Gallery
People’s Barber, Oakland

2020
Fair Vanity, Summertime, Brooklyn, curated by Lisa Slominski

2016
NADA, Miami

2014
Outsider Art Fair, New York